Saturday, August 21, 2010

rezeki ramadhan

indah. gah.
ilham seni bina yg mengancam.

didiami insan insan yg juga mengancam (barangkali juga sedikit terancam)
istana iskandariah, kuala kangsar aku jejaki. beriftar dan bertarawikh bersama duli yang teramat mulia raja muda dan raja puan besar negeri perak dan sekalian umat manusia umumnya.

MENJUNJUNG TITAH

makanan dihidang sederhana. namon berjaya mengisi ruang ruang kekeroncongan perut aku. alhamdulillah.



waktu berbuka --- 1 kali mkn.
setelah solat maghrib --- 1 kali mkn.
setelah tarawikh --- 1 kali mkn.

ok lah kn???

aku sempat coba menyempat beramah mesra bersama mereka. ternyata tidak riak mahupown bongkak ataw lebih dikenali sebagai sombong. ternyata mereka ramah. sopan santun. terutama wanita yang cukop aku cemburui itu. sewaktu bersalaman, aku agk risau kalau kalau terkoyak pula kulit lembotnya itu dek kasar tangan aku yg ibarat berus sabot ini. heh.

ada sekeping gambar aku bersama mereka berdua dan umat manusia yg laennya di dalam kamera aku. namon kepengkauan tangan sang pengkaptur gambar membuatkan aku sedikit hambar. tak mengapa. redha.

aku yg masih gagal walau telah sehabis usaha mentonjolkn diri

Tuhan, terima kaseh atas peluang yg diberi. bukan aku mengagungi ataw menyanjungi. sekadar mengagumi dan mencemburui. harap punya lagi peluang seumpama ini.
akan coba aku hargai lagi. itu sudah pasti.

mohon undur
*cobaanmencoba*

No comments:

Post a Comment

cobalah komen