Tuesday, November 24, 2009

episod 2 @ episod akhir realiti hidup

salam pertemuan buat rakyat jelata yg kian merindui sang punulis untuk berbicara (mmg aku perasaan kerana aku berperasaan)

masehkah kau ingat tntg wiwi yg aku warwarkan pada julai yg lalu???bagos.jika tidak, haroslah kau kurangkan membwat dosa dan maksiat kerna mungkin itu menyumbang ke arah keterlupaan ko tu.

bercakap mengenai wiwi, dia sebenarnya lari (aku tak pasti berlari anak ataw cbe melakukan larian pecot) bersama jhantannya. agk terbakar seisi alam setelah mendengar perkhabaran itu. sedeyh dan pilu hati ahli keluarganya. jhantan yg seabad berbeza umornya yg juga menjadikan memandu lori sebagai professionnya itu telah berjaya membawanya keluar dari sekolah berasramanya itu. bodo.bangang.dan segala cacian yg lahir dari huruf B mulai keluar dari mulot mulot neraka mereka mereka yg tidak berpuas ati.

tidak lama kemudian (perlu tahu bahawa tidak lama adalah 3 hari dalam kes ini), mereka berdua berjaya dicekop oleyh pehak polis. (mmg benar polis adalah cekap...bersih dan amanah aku tak pasti). kalo korang tgk muka wiwi masa tuh, agk agk slipa jhamban yg korang tgh pakai tyme tuh maw gak sampai kat muka dia. kalo korang pakai slipa jhamban la....tapi kalo slipa yg mahal sket, pk la btol² takoet mencemarkan plak. nk taw pehal????(nk type nih pown menggigil sbb nafsu amarah sdg menguasai dri-naseb baek nafsu laen takde). dia yg dlu bertudung litup, berjubah dan berstoking itu dijumpai dalam keadaan rambut ikal mayangnya yg terurai bak maya karin, berspagetti bolognaise dan senang kata separa b0.gel. dan dgn muka yg agk slamba dan seolah² memanggil tangan² rakos kami untok menampar secara tanpa bayaran, dia sempat tersenyom dan yg pasti "aku mmg paleng tak bersalah" merupakan dialog utama d mindanya. haram jadah!

korang taw pe jawapannya ble ditanya kenapa, mengapa, why dan kiahoaaa??? (jgn tipu!!!korang mmg tak taw) dia bleyh kata "saja nk kua jln²" dan kembali memberikan wajah yg bermode sama seperti seawal tbe di balai polis tadi - senyom kerang sambil menggoyangkan kaki dan berhibor menonton crita yg dipaparkan di kaca tv d balai polis itu. sempat eyh...

peritiwa itu menjadi lebeyh hangit lagi ble keluarga wiwi membuat keputusan untok menjadiknnya kes polis dan ingin melakukan pemeriksaan lanjot terhadap anknya. mahu dibawa ke klinik pula. mahu memberi kebenaran kepada sang doktor mahupown dokturah mengecekitout akan vagina anknya samada telah dicerobah ataw tidak. MALANG!!!! bkn stakat diceroboh. siap ada banner 'welcome' di pintu itu. "bkn sekali perkara itu berlaku" kata doktor dgn sopan santon. skali lagi...GEMPAR!!! oleyh yg demikian, keluarga menarik semula kes itu untok tidak memanjang crita yg tersedia panjang ini.

setelah sekian lama kes itu berlalu (selama aku meninggalkan kulat di blog aku nih), wiwi kini terdiam di rumah. senyap. memerap. tidak ke sekolah lagi. sekadar mendapatkan tuisyen yg baginya tiada berkepentingan lagi. mahukan kebebasan. itu yg dnanti. keinsafan? masih belom menyinggah di diri. sampai bila???kasihan keluarganya. aku? kasihan juga aku kerna berdosa mengumpat tentangnya.

kini peperiksaan sijil pelajaran malaysia sedang berlangsong, smoga wiwi tahu menjawabnya tidak seperti cara dia menjawab soalan² kami dgn hanya mengentah dan mentidak apaapakan (takde pape)

smoga anda jadikan ia iktibar.jadilah anak yg baek (sgt subjektif, tapi aku yakin korang faham)
elakkan seks bebas.
dapatkannya setelah bergelar isteri aka bini.
yeah!


mohon undur
*cobaanmencoba*

3 comments:

  1. adakah kisah benar ini?tahniah la atas pengemaskinian blog anda..lama gak nk tunggu wiwi the sequel ni

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    knapa plak kisah benar???
    tidak semustinya kan?hee

    kisah dia tamat d cni.
    nntkan kisah baru.

    ReplyDelete
  3. hanya wiwi dan keluarga wiwi je yg tau..hehe

    ReplyDelete

cobalah komen