Tuesday, July 14, 2009

situasisemasa

wiwi---satu nama yg tak perlu diperkenalkan lagi di kawasan bukit duniyawi (tapi ngan korang aku kne knalkan la kan...ke korang dok sana gak?)ok.ok... seorang gadis berjubah besar dan bertudong laboh (kne perhati btol2 sbb kadang2 aku ingat batman cuba menyelamatkan bumi). chantek.mmg chantek.chantek dari kakak dan adik perempuannya. hidung mancong, bibir yg agk versi angelina jolie yg tak brapa nk jadik namon masih menarik, bermata bulat berkening lebat serta bertahi lalat di beberapa koordinat di muka. tubuh badan menarik tp tahap pengiurannya aku kurang pasti.

wiwi dahulunya seorang anak pintar di sebuah sekolah rendah cina di daerah klang. masa berlalu agk pantas dan kini wiwi telah berusia 17 tahon. dan sudah pasti wiwi telah pown beberapa kali mengibarkan bendera kemenangan wanita dan mengakibatkan jualan pad semakin laris. apakah?abaikan. yg aku pasti dalam tempoh penumbesarannya dia terkenal kerana tahap kegatalan dan kemiangannya akibat kurang daya tahan terhadap nafsu. namun tahap keterlanjuran pula aku kurang pasti (byk sgt plak aku tak pasti sebenarnya). apa yg mencurigakan dan membuatkan aku mmbuang masa sehingga sepertiga malam adalah memikirkan bagaimana dia bleyh berkarakter sedimikian sedngkan dia bersekolah di sekolah agama. bkn agama hindu ataw buddha tetapi sekolah agama Islam.

ada juga masa masa tertentu aku keluar menghabiskan hari di hujung minggu bersamanya. telatahnya membuat aku terfikir adakah aku juga begitu d usia muda ku? (aku masih muda remaja sehingga kini). sukar untok aku katakan (tapi kini aku menaip--maka lebeyh mudah). dia sering memberikan jelingan manja dan sememangnya mampu menarik perhatian jhantan2 terutamanya yg mmg jejantan. ada juga aku menegor. tindakan refleks namon bkn tindakan lanjutan yg diberikn oleyhnya. buat lagi. bkn lagi tanggungjawabku. biarkan saja.

setelah sekian lama tidak bertemu. aku agk sebok dgn kerjaya dan tanggungjawab sebagai ank kepada ibu bapa dan juga bangsa (tapi bangsa cina---yg penting bangsa malaysia).

aku dikejotkan dgn brita. satu brita yg agk menggemparkan dan sempat seketika menggegarkan kawasan tadahan air di sebelah surau berdekatan umah aku. kne tadah balek smula sbb byk yg tumpah. abaikan. wiwi lari dari sekolah agamanya yg berasrama itu......lari? dgn siapa? kenapa?aku coba bertanya dan menjawab sendiri sesaat setelah mengetahui. jap lagi aku nk g bentang tikar di rumah mak ani. walaupun bkn nk raya, kadang2 penduduk tempatan rajin menganyam ketupat.


mohon undur
*cobaanmencoba*

No comments:

Post a Comment

cobalah komen