Tuesday, July 14, 2009

memilih pilihan

kat sni aku bagi pilihan.

2 pilihan saja kerana ini bukan soklan MCQ di dewan peperiksaan.

ko nk 5C ini:-
Cash
Condominium
Car
Credit Card
Club member

ataw 5C yg ini:-

Character
Career
Capabilities
Commitment
Care

apasal kelip mata byk2 kali??aku soh pk la kawan2. dgn berkelip sebanyak 27 kali tadi ko da buat pilihan lom? ok la... dengan jumlah kelipan mata itu, aku sempat berfikir sekali shaja dan dgn selamba sambil bersiol2 riang aku memiling 5C yg pertama. (pompuan mmg materialistik---tolong jgn tipu)aku ada sekrat lagu yg pernah dikongsikan oleh adik aku berbunyi begini (takder bunyik tapi korang bygkn jelah)semua wanita materialistik.... semuanya memilih plastik... (tuh je pown yg kau ingat) maafmmg penipu besar kalo korang kata tak. da da dah...aku tak nk dgr alasan.hee. anda kini di alam realiti. saya ulangi...R.E.A.L.I.T.I. hallo!sume menda nk dapat kne pakai dwet kan...?ada 5C yg pertama tuh sonang lah ekau-ekau sekalian. cuma keluarkan sebatang jari (kalo sopan--gne ibu jari yg tak beranak tuh, biasa--jari telunjuk, jari jemari laen temasok jari kaki aku tak penah tgk dan cbe..ko cbe lah..) dan teros menuding ke arah barangan yg ko hinginkan akibat terdorong dek nafsu itu. pergh! bayangkanlah......................oit. kan aku soh bayangkan. adoyai. arahan mudah. ikot jelah. hish. hee. pastuh dengan pantas jek SANG LELAKI ITU hanggok tanda kebenaran untuk membeli dan memiliki diberikan (kalo dia tak saket kepala lagi ar---byk da ko mntk. brapa kali plak dia da hanggok kan..?) da.da.dah....brenti brangan jap. itu berlaku jika dan hanya jika (math masa form brapa ntah gne mnda nih) ko memilih 5C yg pertama itu setelah ko berfikir skali.sekali je ko pk.

akan tetapi,setelah aku berfikir seketika......seketika tak bererti sedetik ataw sesaat ataw sejam mahupun sehari. seketika adalah subjektif ok. definisi seketika di dalam kamus aku untok bab ini adalah semaksimum nombor yg tertera di muka kalkulator (sempoa dan kalkulator saintifik tidak digalakkan.ok?)setelah berfikir seketika itu, aku telah bersepakat dgn seluruh anggota ku untuk memilih 5C yg kedua. kwn-kwn ku, kalo da ada 5C yg kedua tuh lagi senang la korang nk dapat yg 5C yg pertama tuh tanpa bersikap terkinja-kinja mahukannya. tambahan pula, kalo takder menda tuh, chenta yg dikatakan chenta mati swatu ketika dlu menemui jalan buntu. masa tuh aku, ko, adik2 pompuan ko dan kakak2 ko akan menjadi mangsa lontaran ataw tendangan ibarat bola rugbi yg berasal dari tgh padang nan ijau berterbangan ke garis kemenangan. maka, dgn itu, pada waktu itu chenta yg dahulunya chenta mati bleyh pegi ****!

oleyh itu kawan2, cobalah kau sume fikir2 kan. perlulah anda bijak membuat penilaian kerna cuma sedikit saja lebeyh tahap kekompleksannya berbanding penilaian menengah rendah di usia 15 kita dahulu.

mohon undur.
*cobaanmencoba*

ps: maaf jika bahasa agk kasar bahasa.jiwa.bangsa

No comments:

Post a Comment

cobalah komen