Wednesday, March 10, 2010

kerihtihkahl

aku tak pasti kenapa kadang kadang aku biarkan diri aku berkata "takpe lah. tak taw lah. ntah lah. tak pasti lah" (aik!mcm ada di mula ayat tadi jek kn...)

bkn kah setiap yg terjadi, setiap gerak laku dan setiap langkah tari pasti ada sobab mosabab dan penjelasan??

manusia perlu berfikir secara kritikal. bkn sekadar menadah dan menerima secara bulat-bulat, bujur-bujur ataw dalam bentuk bentuk laen. stiap maklumat haros dianalisis. lebeyh banyak maklumat, seharosnya lebeyh banyak hasil penelitian. (aku cakap nih penoh dgn nada poyo tapi ikhlas)

tapi, tidakkah sukar bergelar PEMIKIR KRITIS?

bla da pandai jawab sukar aka susah nih, mmg sah ko tak layak ditabal gelaran itu. cobalah dlu, barulah taw. kalo agk agk tak nk gne lama, biarkan saja dimamah udara otak itu agr lebeyh lekas proses pengoksidaan lantas berkarat. mudah!

kritis bukanlah kritikal mana walau org puteh gelar ia critical thinking.
(cakap lebeyh plak aku nih. padahal baru je nk coba. maaf)



mohon undur
*cobaanmencoba*

2 comments:

  1. dengan berfikir,kita masih merasai kewujudan nueron otak...andai ia gagal berfungsi..siapalah kita pada ketika itu...

    ReplyDelete
  2. mungkinkah bakal digelar manusia besi? huargghhh!

    ReplyDelete

cobalah komen