Sunday, December 27, 2009

hubung . hubungan . berhubung

kegembiraan dan kesyahduan jelas terasa sejurus menerima perkhabaran. aku sempat termengalirkan air mata setitis dua ble mendengar dialog ini di hujung talian: Aku akn tunang 26 hari bulan 12 nih. pergh. bkn seorang yg memberitahu. banyak. dalam kes aku, ada 2 org. byk la kan? tambahan:: seorang pula berkahwin. aku mmg paleng berada di persimpangan dilema. memilih haros ke majlis yg mana. dan akibat seorang rakan suka duka yg agk awl pemberitahuannya, aku nekad untok ke majlisnya.

aku bertandang ke singgahsana nya awl ~ seawal jam 12 malam sehari sebelom majlis berlangsong. (aku taw lambat dan tak elok datang uma org malam malam. tapi ada kes emergensi). Haina (nama ol-ol) sering berkongsi tentang itu ini kisah hubungan pra-tunang nya. aku suka dan aku benci mendengarnya. tapi kini aku gumbira bagi pihaknya. cinta mereka berlanjutan dan InsyaAllah bakal dinikahi oleh Hapish (nama ol-ol jugak) pada bulan 6 hadapan.

Buat Liya (nama ol-ol sekali lagi), ku susun jari memohon ampun di atas ketidakwujudanku d hari separa bahagiamu. Aku pown menanti hari penuh bahagiamu bersama Adlai (nama ol-ol paleng lagi sekali). Cayaaaalah! Sampai ke tahap ni hubungan korang sejak zezaman ijazah sarjana muda lagi.

Juga buat Hatiq (nama ol-ol yg paleng ol-ol), apoloji ikhlas dari aku buat ko dan pasangan; Habu (nama ol-ol yg terol-ol sekali setakat ni) di atas kegagalan aku memuncolkan diri bukan sahaja ketika ko bertunang malahan juga berkahwin. Waktu mengawan aku tak pasti. (boleyh ke? jahat aku! maaf lagi) Tapi hasilnya akn ku jengok suatu hari nanti. Doa buat kau.

Memang gembira. Memang teruja. Memang tersenyum lebar hingga terasa tegang d hujung bibir ble hubungan yg dibina sampai ke tahap yg diharapkan. Jangan jd sampai seperti stadium yg dbina d Terengganu itu. Aku tak suka. Smoga kalian teros rasa apa yg kalian sedang rasakan sekarang. Aku impi akn perasaan itu. Jadi hargainya. Cobalah berinsaniah sesama pelengkap kau itu.

*Aku bangga buat kau, kau dan kau*
Sentiasa menanti kau, kau dan kau untuk berhubung dgnku menyampaikan perkhabaran yg lebeyh gumbira.

mohon undur
*cobaanmencoba*

6 comments:

  1. walau kamu tiada di sampingnya..tapi dia tetap percaya..dia ada dalam hati kamu..rakan kamu itu tidak pernah memarahi kamu atas ketidakhadiran kamu itu..

    ~salam sayang~duniadahlia.blogspot~

    ReplyDelete
  2. plainjane: emosi dan manusia tak dapat nk lari sbb takde sapa nk keja.tak kira jhantan mahupown behtihna.

    dahlia: terkesan di atas ayat anda. moga benar.

    ReplyDelete
  3. sepanjang berkawan..tiada kebenaran yang dipalsukan..terima kasih teman..:)

    ReplyDelete
  4. again, from the bottom of my heart..thank you so much.. not only for attending our day but what you did waaaay before that.xx

    ReplyDelete
  5. dahlia: terharu membacanya. hargai.

    aainaa: sama sama. dan aku buat kerna sayang akn kawan, teman dan sahabat.

    ReplyDelete

cobalah komen