Saturday, January 2, 2010

per'chess'an

aku tak mungkin dapat menandingi Magnus. sudah pasti. maen chess sekadar suka suki.
bkn itu tujuan entri ini.

chess = catur

percaturan hidop itu yg memberi erti.
susah. sukar.

sohabat aku: IZYAN punya satu kisah.

tak pandai bercenta membawa kepada jumlah jejhantan melebihi jumlah jari jemari beberapa individu. di pertangahan 2009 ditemukan dgn jejaka kureng tampan namon manisnya ada. sopan. berbudi bahasa. bertangungjawab. Izyan mulai suka. sayang. centa. dibawa bertemu ahli keluarga (atok, makcik, pakcik, sepupu sepapat turut sama ada). mereka suka. positif. tapi mod itu tidaklah lama. beberapa persoalan mula diperbentangkan oleh kedua ibu bapa.
Antaranya:-

Boleyh ke Izyan blajar hidop susah?

Boleyh ke lelaki itu yg menjadi dominan?


Boleyh ke lelaki itu membimbing?



dan beberapa persoalan yg sukar utk dijawabnya kerna dia juga punya soalan--- Boleyh tak saya buat keputusan sendiri dan teroskan hidop saya???! tapi tak mungkin bagi dia kerna keluarga berada selalu di nombor satu dalam carta hidopnya.

Kasihan kawan aku tuh. Baru nk blajar erti setia. Ditanya pula soalan sedemikian rupa. Itulah menjadi percaturan dalam hidopnya. bagaimana haros aku bantu dia? tak aku sangkal aku juga punya percaturan. kerna percaturan tak semesti kerna centa. kau juga. yg penting kita semua mencoba untok menemui jln penyelesaiannya. mmg sukar. lebeyh sukar dari sukarman (pnjam dari teman~mash.nid).

ikhtiar dan minta petunjuk dari yg Kuasa.

mohon undur
*cobaanmencoba*

No comments:

Post a Comment

cobalah komen